Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kdy bude svatba...

Po prožitém víkendu se zamýšlím nad otázkou, zdali je něco špatně. V pátek by mě ani nenapadlo nad takovými věcmi přemýšlet, ale strávení dvou dnů na jižní Moravě pořádně zaměstnalo můj mozek. „Kdy bude svatba?“ Tak přesně tahle otázka mi byla vpálena hned po pozdravu a hned několikrát během víkendu.

Nejrůznější tradice, ať už jsou to hody, oslavy vína, výlovy rybníků, vesnické zábavy a jiné příležitosti mi nejen umožňují po letech potkat přátele, spolužáky a užší i širší rodinné kruhy, ale současně jsem se těšila na to, že alespoň na dva dny vypnu a odpočinu si od mnoha pracovních povinností. Šťastná a spokojená s vidinou dvou dnů volna jsem se těšila na víkend. To jsem ještě netušila, že nedělní návrat do velkoměsta za povinnostmi i starostmi všedních dnů bude mít tentokrát neuvěřitelné kouzlo. Po dvou odpočinkových dnech jsem se vracela někam, kde nejsem a nebudu několikrát za den dotazována na nepatřičné soukromé otázky z nejrůznějších stran.

Samozřejmě mi to ale nedalo a během víkendu mi otázka, zřejmě na Moravě běžná stejně jako „How are you“ v angličtině, rezonovala neustále dokola.

Je mi osmadvacet let a poslední dva až tři roky bych v jistém slova smyslu nazvala nejlepšími roky svého dosavadního života. Do devatenáctého roku života je každý z nás nějakým způsobem omezovaný rodiči a financemi, po devatenáctém roku přichází vysokoškolský život, vymanění se z dosahu rodičů, ale u většiny z nás za přetrvávajícího limitu financí a tím i možností...a pak, když dostudujeme a pracujeme a nabízejí se díky vlastním příjmům nové možnosti, jak využít volného času, se spousta lidí okamžitě vrhne na vdávání, ženění, plození dětí a jejich výchovu. Neodsuzuji nikoho takového a každého jednoho člověka následujícího tento scénář plně respektuji.

Proč ale nerespektují druzí nás? Nás, kteří jsme se rozhodli, že se nepohrneme ihned do plození potomků a vyčníváme z vesnických a maloměstských „nepsaných předpisů“? Nevím, ale chybějící respekt i chybějící takt mě stejně na mnoho hodin zaměstnal.

Nikdy jsem neměla pocit, že je něco špatně. Nikdy jsem se necítila divná. Nelitovala jsem toho, že jsou věci tak, jak jsou, a život má svůj přirozený logický vývoj. Ale existuje mezi námi mnoho lidí, kteří si myslí, že jen „nějak“ to je správně a všechno ostatní je v nepořádku. Věří v nějaké své nepsané tabulky, kdy co a jak má přijít, a pokud to tak není, tak si myslí, že je to špatné. Že je problém. Ba co víc, že to je pomalu katastrofa.

Nemám pocit, že na tom, že jsem se rozhodla po vysokoškolském studiu i nadále sbírat zkušenosti, získat léta praxe, poznat jiné kouty světa a následně se zasvětit rodinnému životu se všemi poznatky, zkušenostmi i nadhledem, by bylo cokoliv špatně. Jsem šťastná a vím, jak a kudy chci svůj život ubírat. Jen, jak jsem pochopila, je poměrně hodně lidí, kteří rozhodnutí nás – a teď mluvím za mnoho žen (a možná i mužů), které se nevrhly hned po škole do rození dětí - nechápou, netolerují a svým způsobem i třeba odsuzují. Ale proč?

Možná je i omlouvám. Asi nikdy nic jiného nezažili, asi neumějí vnímat lidskou svobodu chování i rozhodování, asi netuší, že každá životní cesta je jiná, originální, jinak spletitá i vedoucí jiným směrem, že každý z nás to má v životě trochu jinak a co je důležité, je nadhled, respekt a tolerance. A právě tomu mě učí zkušenosti, cestování i škola života mimo stěny univerzity. Vím, že jednou budu moct tyto zkušenosti, názory i open-minded smýšlení předat svým dětem, na které se už teď vlastně nesmírně těším, ale vím, že na takový životní krok ten správný čas teprve přijde.

I tak mě ale bombardování otázkou, kdy bude svatba, a to opravdu mnohokrát během víkendu, zarazilo a donutilo se zamyslet, zdali u mě není něco špatně.

A vím, že není. Alespoň já to tak nevnímám a cítím se spokojeně...a úplně stejný pocit spokojenosti přeji každému – ať už má svůj přístup k životu jakýkoliv.

Autor: Eva Čerešňáková | pondělí 20.10.2014 14:00 | karma článku: 29,66 | přečteno: 7456x
  • Další články autora

Eva Čerešňáková

Vše zastaví ten, kdo nás přesahuje

Kdyby nám někdo ještě nedávno řekl, že se svět zastaví, neuvěřili bychom mu. Měli bychom ho za blázna. Nic se však neděje náhodou, a to, co se aktuálně děje, náhoda není. Jsou věci, které nás i naše myšlení přesahují.

6.4.2020 v 22:32 | Karma: 27,43 | Přečteno: 1625x | Diskuse| Společnost

Eva Čerešňáková

Italský roadtrip, Toskánsko - část I.

Toskánsko. Oblíbený italský region, který láká turisty z celého světa. Lákal i mě, mnoho let. Nebyl čas nebo bylo málo času, nebyly vhodné okolnosti, nešlo to. Snila jsem o cestě napříč Toskánskem,..

10.9.2018 v 7:40 | Karma: 14,69 | Přečteno: 516x | Diskuse| Cestování

Eva Čerešňáková

Láska. Bez předsudků, bez pochybností a bez podmínek...

Nejsem naivní ani nejsem přehnaný snílek. Střetů s realitou mám za sebou poměrně dost, ale přesto věřím v to, co je nejvíc. Věřím v sílu lásky. Věřím v lásku. Lásku bez předsudků, bez pochybností a bez podmínek.

29.1.2016 v 0:41 | Karma: 15,50 | Přečteno: 666x | Ostatní

Eva Čerešňáková

Životní lekce

Když vidím dopadající kapky deště, většinou se lehce pousměji. Samozřejmě mám daleko raději sluníčko a modrou oblohu, ale na zajímavou životní lekci, kterou jsem jednou od člověka bez vzdělání dostala, nikdy nezapomenu.

1.6.2015 v 20:25 | Karma: 12,70 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ostatní

Eva Čerešňáková

Dáme jointa?

Nemyslím si, že mě jen tak něco rozhodí či překvapí. Na svůj věk toho mám už poměrně hodně za sebou, a tak jsem na ledacos zvyklá. Často se pohybuji v pánské společnosti, takže se umím smát i pánským vtipům, chápat jejich úhel pohledu či bez povšimnutí přejít jejich narážky. Který chlap si je čas od času neodpustí, že?

1.4.2015 v 8:49 | Karma: 26,32 | Přečteno: 4081x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1631x
Energická, akční, komunikativní a někdy i zábavná. Vděčná za vše, co mi život dává...

Seznam rubrik